L'ordre To-Saturació s'utilitza per a ajustar els nivells de to, saturació i brillantor en una franja de pesos del color (temperatura del color) per a l'àrea o la capa activa seleccionada.
|
Nota |
|---|---|
|
Aquesta ordre no funciona amb imatges en escala de grisos. Si la imatge és en escala de grisos, l'entrada del menú està desactivada. |
|
Nota |
|---|---|
|
These options are described in Secció 8.1.2, «Característiques comunes dels colors». |
Podeu optar per ajustar qualsevol de sis colors: els tres colors primaris (vermell, verd i blau) i els tres colors complementaris (cian, magenta i groc). Estan disposades segons la roda de colors. Quan el to augmenta, el to va en sentit antihorari. Quan disminueix, va en el sentit horari. Si feu clic al botó Mestre, els canvis que feu afectaran tots els colors. El GIMP per defecte defineix el vermell com a 0. Tingueu en compte que aquests colors es refereixen a rangs de colors i no a canals de color.
Els canvis de to es mostren a les mostres de color i el resultat és visible a la imatge si l'opció Previsualitza està habilitada.
Aquest control lliscant us permet establir quants intervals de colors se superposen. Aquest efecte és molt subtil i només funciona amb colors estretament relacionats:
Figura 16.127. Exemple per a l'opció Superposició
Imatge original. D'esquerra a dreta: un groc vermellós (255;240;0); un groc pur (255;255;0); un groc verdós (240;255;0).
Superposició = 0. To = 15. Els colors esdevenen (186;255;1), (168;255;1), (156;255;1).
Superposició = 100. To = 15. Els colors esdevenen (192;255;1), (168;255;1), (162;255;1). A causa de la superposició, el verdós és menys verd i el vermellós menys vermell.
The slider and the input box allow you to select a hue in the color wheel (-180, 180).
The slider and the input box allow you to select a value (luminosity): -100, 100.
|
Nota |
|---|---|
|
Ací, els canvis de lluminositat es refereixen a una gamma de colors, mentre que amb les eines Corbes i Nivells es refereixen a un to de color, que funciona en els canals de color. Si canvieu la lluminositat del color groc amb el to-saturació, es canviaran tots els píxels grocs, mentre que amb les eines Corbes o Nivells només es canviarà la lluminositat dels píxels foscos, brillants o mitjans. |
The slider and the input box allow you to select a saturation: -100, 100.
This button resets the changes you made to the hue, lightness and saturation of the selected color.